Internet - Reisverslag uit Camagüey, Cuba van Monique - WaarBenJij.nu Internet - Reisverslag uit Camagüey, Cuba van Monique - WaarBenJij.nu

Internet

Blijf op de hoogte en volg Monique

04 November 2014 | Cuba, Camagüey

Hallo luitjes, he he we hebben internet, een half uurtje mogen we op een account van een beveiliger, die was zo vriendelijk om voor ons in te loggen. dus even heel snel een kort veslag

Bij ons vorige verslag zijn we geeindigd dat we naar Santa Clara gingen om te eten. We hadden in een boekje gelezen dat er een stijlvol restaurant zou zijn. Wij dus op pad. Na enig zoeken vonden we het restaurant en na 3 keer goed kijken wisten we het zeker, dit moest het toch zijn. het was een soort kantine met grote tl buizen en lamellen waarvan er hier en daar een paar ontbraken. Aangezien er ook niets anders was, zijn we maar aangeschoven en uiteindelijke hebben we er nog goed gegeten

We zijn nu in Camaguey en Hinda is even een cd winkel binnen gelopen om een cd te kopen voor in de auto. Ze hebben allemaal lege hoesjes en als je een cd koopt dan gaat de verkoper hem voor je branden. Ook liepen we net langs een staatswinkel, daar kunnen mensen met bonnen spullen kopen. echt bizar. EEn meneer die bij de kassa staat met wat spullen en die werden dmv zijn bonnentje gecontroleerd. De schappen in de winkel waren trouwens zo goed als leeg.

Nu is uiteten gaan op Cuba een verhaal apart. De meeste restaurants hebben geen menukaart, dat is vaak ook niet nodig want je kan kiezen uit witte rijst, bruine rijst met bonen kip of pork. De salades bestaan uit komkommer, tomaat en kool en alles wordt op dezelfde manier klaar gemaakt. In ons hotel in Havnna was er wel een menukaart maar toen ik daar iets van wilde bestellen werd er gezegd dat ik maar beter pork kon nemen want dat was tenminste te eten......

De volgende dag zijn we eerst nog even langs het monument geweest van Che Guevara. dat was best indrukwekkend.

Ons volg bezoek was Cienfuegos, een uurtje rijden, tenminste als je de stad uitkomt en je hotel gelijk kan vinden. Niet dus,en hebben ons laten begeleiden met paard en wagen. Het is een leuk klein stadje en wordt ook wel de Parel van het Zuiden genoemd. Dit komt door de villawijk aan zee, een Moors paleis en schilderachtige gebouwen uit de 19 e eeuw , die goed onderhouden zijn.De stad hebben we verkend met een fietstaxi en paard en wagen.

Ik moet helaas stoppen want de tijd die we van de beveiliger kregen zit er bijna op. Morgen naar Santiago de Cuba een grote stad en misschien met internet of wifi, dan kunnen we eindelijk de foto s plaatsen.

• 05 November 2014 - 06:15

HenkS:

Jullie hebben in ieder geval plezier met jullie rondreis. Als jullie terug zijn kunnen jullie wel een boek(je) schrijven over Cuba. Ik ga zo weer met mijn eigen bus een rondreisje maken. Fijne vakantie verder. Jullie zitten daar beter dan hier want hier is het koud en soms regen en soms zon. Bye.

• 05 November 2014 - 09:17

Betty:

Wat een mooi avontuur.
    Wat een grap over dat stijlvol avontuur. Rijst of rijst of rijst, wat wilt U eten????

Hoe is de temperatuur bij jullie????
    Fijne dag weer.
    Groet van mij.Bett

• 05 November 2014 - 14:52

Eleanah:

Dames,

Wat is Santa Clara een prachtige stad (op de foto's , die ik op internet bekeken heb). Stijlvolle Spaans-koloniale bouw. Prachtige pleinen en stranden in de buurt. En dan die lekkere warmte en matige voedsel. Ik wil ook!! Zou dan bruin, slank en Spaanssprekend weer thuis komen.vervolg de reis weer en als het lukt nog wat eigen fotootjes.wij volgen jullie weer.
    Groet, Eleanah

• 05 November 2014 - 21:42

Anna:

Lieve cubadames

klinkt allemaal behoorlijk sober. Waar blijft de mojito, de salsa , de flamenco en de sigaren?! Of die mooie paarden Monique? Nog heel veel pret met je dochter Xxx @nna