Baconao en dolfijnen - Reisverslag uit Baconao, Cuba van Monique - WaarBenJij.nu Baconao en dolfijnen - Reisverslag uit Baconao, Cuba van Monique - WaarBenJij.nu

Baconao en dolfijnen

Blijf op de hoogte en volg Monique

08 November 2014 | Cuba, Baconao

Vanochtend stond onze laatste autorit op het programma.

We gingen al vroeg ontbijten omdat we op tijd weg wilden maar er moest eerst nog getankt worden. Gelukkig was er achter het hotel een benzine pomp maar toen we eindelijk aan de buurt waren konden we daar niet tanken, de benzine was gemengd met water, een stuk goedkoper, maar niet geschikt voor onze huurauto. Een vriendelijke Cubaan reed ons voor op zijn scooter naar het volgende pompstation. Al met al heeft het tanken zo een drie kwartier in beslag genomen.Maar toen toch eindelijk op pad

We gingen naar het natuurpark Baconao waar we met dolfijnen konden zwemmen en daarna wilden we daar naar het strand, Het schijnt het mooiste strand van Cuba te zijn.
Het zwemmen met de dolfijnen was echt fantastisch, eerst kregen we een kusje als begroeting en gingen ze op hun rug liggen omdat ze geaaid wilden worden. Toen we aan het zwemmen waren duwden ze ons met hun snuit tegen je voeten het water uit. Dat ging heel hard, ook erg handig dat we een bikini aan hadden.Daarna moest je tussen ze in gaan zwemmen en zodra ze naast je kwamen, hun vinnen pakken en zo werd je verder door het water getrokken. Echt heel leuk.

Er was een fotograaf en na afloop werden de fotos op een scherm gezet zodat je wat kon uitzoeken, en dat werkt natuurlijk alleen als de stroom het doet, dus ja wat nu. Hij had wel een oplossing, we gingen met de auto (die van ons) naar een strand verder op en daar in het restaurant was wel stroom hoopte hij , niet dus. en omdat wij Inmiddels vreselijke honger hadden zei de fotograaf dat we daar wel wat konden eten.
De kok kwam met een grote rauwe vis aan met kop van zo een cm of 40, die wilde hij wel voor ons klaarmaken, maar ja als er al een hele ochtend geen stroom was leek het ons niet zo een goed idee. Om een lang verhaal kort te maken hadden we van hort naar her gereden en hadden we geen tijd meer om naar het strand te gaan en te eten. Dus hebben we onderweg maar 2 pakjes biscuitjes verorberd. Maar............de fotos hebbn we uiteindelijk via zijn geheugenkaart op mijn laptop kunnen zetten.

Toen maar op weg naar onze laatste hotel in Playa Pesquero wat nog zo een vier uur rijden was. We hadden besloten om niet via de autopista te gaan ( de snelweg) maar binnendoor en ja die wegen zijn niet altijd even goed maar wel weer erg leuk.

Net voor het donker, half zes, kwamen we aan in ons resort, het is prachtig, megagroot met een heel uitgebreid buffet en hebben heerlijk gegeten, en deze keer geen kip of varken.Wel zitten er allemaal vreemde beesten op onze muur, een soort kikker, een doorzichtige salamander, maar zo lang ze buiten blijven is het prima.

• 08 November 2014 - 16:26

Henk:

Elke dag is toch steeds weer een verassing lijkt wel. Geniet er nog even van. Veel plezier. Gr Henk

• 08 November 2014 - 21:51

Marjo:

Zo dames, alle verslagen gelezen, wat een belevenissen.Wat hebben wij toch mooie wegen in Nederland, als ik het lees is het daar hobbel de bobbel.Geniet er nog maar lekker van, en veel pleIer!!!!!!

• 09 November 2014 - 11:44

Eleanah:

Dames, geen benzine, geen stroom, geen eten, slecht wegdek......., maar wat een plezier met de dolfijnen en samen!

Even nog jullie laatste stop gegoogled. Ziet er ook echt niet verkeerd uit. Je dacht geen luxe te krijgen deze vakantie, maar de laatste stopplaats is fantastisch lux.
    Een paar daagjes nog in de zon, de zee en uitrusten van de vakantie.
    Groeten, Eleanah

• 09 November 2014 - 11:53

Betty:

Hallo Meisjes.

Wat een aparte reis hebben jullie, nu even lekker luieren, of dat zal wel niet.

Flink veel zwemmen, en eten, laat die enge beestjes maar buiten, neem maar niets mee als souvenirs in de koffer??/
    Geniet nog fijn een paar dagen van deze mooie reis.
    Betty