Santa Clara en autorijden - Reisverslag uit Santa Clara, Cuba van Monique - WaarBenJij.nu Santa Clara en autorijden - Reisverslag uit Santa Clara, Cuba van Monique - WaarBenJij.nu

Santa Clara en autorijden

Blijf op de hoogte en volg Monique

01 November 2014 | Cuba, Santa Clara

Na wederom een lange autorit, maar deze keer zonder lifters, zijn we in onze volgende plaats aangekomen. We moesten ong 260 km rijden voor onze volgende bestemming. Nu zijn de wegen niet je van het dus doe je er met gemak zo een uur of 4 over. Eerst moesten we Havana uit, wat al een hele klus is.

Het autorijden is een hele onderneming. Bijna nergens staan witte strepen op de weg ,laat staan borden. Als je een straat niet in mag staat dat niet aangegeven, dat moet je gewoon weten. Als je er wel in rijdt komen er gelijk van alle kanten mensen aangerend die je het wel duidelijk maken.
Eenmaal uit Havana weg hadden we een rechte weg naar Santa Clara. We wilden nog even een ander plaatsje bezoeken en zowaar stond er een bord dat we ergens linksaf moesten. Als je nu op de verharde weg rijdt dan ga je er ook vanuit dat de afrit een verharde weg is , maar nee hoor ,ergens tussen een paar bomen in is dan een zandweg, niet aangegeven natuurlijk en dat blijkt dan de afslag te zijn.

Het autorijden even achter ons gelaten Toen we eindelijk op de plaats van bestemming kwamen hoopten we dat ons hotel niet in de stad zelf zou liggen. Wat een armoe.
Deze keer liet de route beschrijving van het reisburo ons niet in de steek tot aan de stad. Als we de stad binnen zouden rijden moesten we maar even de weg vragen. Handig als je geen spaans spreekt en iedereen op ezels rijdt. maar toch het is ons weer gelukt. Iemand was zo vriendelijk om ons voor te rijden met zijn paard totdat we op de goede weg zaten.

Het hotel viel ons reuze mee, Hotel Granjita, huisjes met rietendakjes .
Leuk opgezet, helaas hadden we geen warm water.

Straks weer op zoek naar het centrum om een hapje te gaan eten en naar het plein van Che Guevara te gaan bezoeken.

Fotos houden jullie nog te goed, want dat gaat lastig op dit moment

Groetjes daar en hopelijk tot morgen.

• 02 November 2014 - 10:28

Hanny Boon:

Ja die wegen blijven apart op Cuba, wij zijn ook verdwaald komende uit havana. Maar de ipad was onze grote steun en toeverlaat, met ofline kaart en gps. Veel plezier nog gr hanny

• 03 November 2014 - 15:01

Eleanah:

Dames,
    Het mag dan wat kuilerig en zanderig zijn, maar des te meer waarderen jullie onze keurige wegen.
    Gauw nog alles opzoeken waar of jullie precies zijn. Maak vooral ook nog wat filmpjes voor ons achterblijvers.
    Veel plezier samen, Eleanah

• 04 November 2014 - 11:50

Betty:

Hallo meisjes.
    Hoe is het in het verre buitenland???

Mooi verslag van jullie autorit en belevingen.
    Ik had al eerder gereageerd maar kan het niet terug vinden.
    Komt goed, schatje zeggen ze dan.
    Groet van mij.