Santiago de Cuba en Salsa - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Monique - WaarBenJij.nu Santiago de Cuba en Salsa - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Monique - WaarBenJij.nu

Santiago de Cuba en Salsa

Blijf op de hoogte en volg Monique

07 November 2014 | Cuba, Santiago de Cuba

Hier zijn we weer vanuit Santiago de Cuba

Het is een grote stad, de een na grootste van Cuba, maar de mensen zijn hier toch heel anders dan in de rest van het land. Erg opdringerig, dus na het diner zijn we toch maar gauw teruggegaan naar het hotel. We zitten ,op Havana na ,in een goed hotel, De badkamer heeft warm water en er is uberhaupt water wat uit de douche komt.
Bij het ontbijt zit een pianiste, ja ja wat een luxe

Vanochtend hadden we besloten om maar eens een ochtend bij het zwembad te relaxen en het was heerlijk. Om 1 uur vertrokken we richting centrum om een salsa les te volgen. Je kan natuurlijk niet in Cuba geweest zijn zonder salsa gedanst te hebben. Het was bij Cubanen thuis waar op het dak les gegeven werd. Dat was echt super, helaas kunnen we het niet in de praktijk brengen.

Daarna snel naar het plein van de stad waar we afgesproken hadden voor een stadsexcursie.We waren maar met zijn tween en werden met de gids in een privetaxi door Santiago gereden. Ook Santiago heeft een villawijk echter zijn veel Cubanen naar Amerika gevlucht en hun huizen zijn nu van de staat die daar scholen of musea van gemaakt hebben. Het laatste uur gingen we verder te voet en hebben echt veel van de stad gezien nu. We kwamen langs een winkeltje dat eigenlijk meer een museum was. Zo schattig, er hingen allemaal visitekaartjes van mensen die daar de afgelppen jaren zijn geweest, En dan drie muren vol he, Waanzinnig.

Na afloop , het was inmiiddels al weer een uur of 7, zijn we gaan eten.Omdat er weinig taxi s te vinden zijn in de stad moesten we met een snorder( illegale taxi) terug naar het hotel. De binnenkant van de deur ontbrak en onder het dasbord was een wirwar van draden. De vering op de achterbank was er volgens mij ook niet, want je zat bijna op de grond. Dat die auto uberhaupt nog rijden kon, was me een raadsel.

Morgen weer vroeg op pad want dan gaan we naar Baracoa en dan later op de dag naar onze laatste hotel van deze vakantie.
Han, we moeten inderdaad goed opletten met tanken , want we hebben al een keer gehad dat de benzine op was.

• 07 November 2014 - 10:37

Henk:

Ja dat is een heel andere wereld daar op Cuba. Een reis die je niet snel zal vergeten denk ik. Salsa doen op het dak van een huis is wel erg bijzonder. Geniet er nog maar even lekker van al dat moois en vooral van het weer want hier is het momenteel erg winderig en erg fris ongeveer 8-9 graden. Ik kijk al uit naar de wintersport maar dat zal jullie nog wel even koud laten denk ik met een temperatuur van ruim 30 graden bij jullie. Groeten Henk.

• 07 November 2014 - 12:01

Betty:

Wat een avontuur, jullie zijn ondernemende meisjes.
    Indrukken genoeg voor jullie.

Dag hoor, uit een miezerig Diemen.
    Betty

• 07 November 2014 - 12:51

Eleanah:

Dames, natuurlijk weer op internet naar de plaatjes gekeken van Santiago. Ziet er erg caraibisch uit en vol mensen.gelukkig was er voor jullie bij het hotel een zwembad om de stoffige stad af t spoelen.
    Erg leuk om salsa te dansen. Minder leuk (maar wel spannend) is zo'n auto waar de helft niet goed van werkt. Je kunt er de kleinkinderen (als die ooit komen) nog mooie verhalen over vertellen, en anders ons wel!
    De helft van de reis zit er al op. Maak de borst maar vast nat voor het koude landje hier: niet lekker, echt vochtig en koud herfstweer.daar blijven is natuurlijk ook een optie.

Groeten, ook van Sterre, Eleanah

• 07 November 2014 - 17:08

Anna:

O wat heerlijk wat maak je allemaal mee! wat dacht je van 8 graden op de fiets, handschoenen weer hier. Hoelaat is het donker daar?
    Nog heel veel pret en ik ga je nu wel missen Xxx