Camaguey - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Monique - WaarBenJij.nu Camaguey - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Monique - WaarBenJij.nu

Camaguey

Blijf op de hoogte en volg Monique

05 November 2014 | Cuba, Santiago de Cuba

In het plaatsje Camagüey was niet zo heel veel te doen of te zien, maar het was meer een tussenstop omdat anders de reis naar Santiago te lang is.
Omdat het voor toeristen erg ingewikkeld is om door het centrum te lopen namen we een taxi. Het stadje was beschermd tegen de piraten om van het centrum een doolhof te maken zodat ze de weg niet konden vinden. Dat is aardig gelukt.

We hebben daar heerlijk gegeten, in een restaurant met 3 tafeltjes en een menukaart en voor 12 euro met sorbet toe en pina colada.

De terugweg was het moeilijk om een taxi te vinden en hebben toen maar de fietstaxi genomen. Best wel zielig hoor, die jongen heeft ruim een half uur moeten fietsen om ons naar het hotel te brengen, maar was wel erg leuk. We hebben het met hem goed gemaakt met stiften, pennen en een groot stuk zeep.

Morgen vroeg op want gaan we naar Santiago de Cuba

• 06 November 2014 - 09:19

Hanny Boon:

leuk te lezen wat jullie allemaal meemaken. Dat zoeken naar de weg komt mij zo bekend voor... Ook opletten met benzine tanken, want tankstations zijn ook niet ruim voorhanden....