Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Monique - WaarBenJij.nu Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Monique - WaarBenJij.nu

Trinidad

Blijf op de hoogte en volg Monique

05 November 2014 | Cuba, Trinidad

Vanochtend zijn we vroeg vertrokken want we wilde op tijd zijn in Trinidad.We konden het vrij makkelijk vinden want het was eigenlijk maar 1 weg die we moesten nemen. Wat een opluchting deze keer.

Gelijk als je het plaatsje inkomt kan je je auto parkeren en daar zit dan een mannetje die op je auto past. Dit stadje is helemaal auto- en paardvrij dus alles moesten we lopen
. De straatjes hebben nog orgiinele keien, wat natuurlijk niet lekker loopt, en de huizen zijn pastelkleurig, turqouise, fel blauw, groen, geel en rose. En met de oude oldtimers voor de deuren, maakt het plaatje compleet. Heel schattig. In ieder restaurant speelt een salsa band en wordt er meegedanst. .Wat wel een beetje jammer is dat de bewoners heel goed weten dat de toeristen hun entree hebben gemaakt.

Na zo een uur of 4 daar rondgezwalkt te hebben gingen we weer op pad naar ons volgende hotel in het plaatsje Sancti Spiritus. Natuurlijk was er weer geen routebeschrijving hoe we bij het hotel moesten komen en hebben toen maar weer lifters meegenomen die ons keurig de weg wezen . Toch wel handig hoor, en de lifters stellen zich zodra ze instappen netjes voor.Als je ze uitlegt dat dat in Nederland helemaal niet kan snappen ze daar niets van.

Vanavond maar even kijken of we ergens iets kunnen vinden om te eten en deze keer gaan we maar met de taxi, We zitten ver buiten het centrum en aangezien de wegen niet verlicht zijn wordt het straks een kriem om weer het hotel terug te vinden. En Oh we hebben geen hotelkamer maar een huisje. En ja zoals het op Cuba hoort verdwaal je de hele dag en Hinda kon toen ze even bij de receptie was geweest het huisje niet meer terugvinden.. En we waren ook nog even op weg naar Trinidad naar een botanische tuin geweest , waar trouwens niet veel aan was, en zelfs daar moesten we een looproute volgen om alles te kunnen zien, maar na zo een 5 minuten was het bospad weg en kon je niet verder.

Wat wel grappig was bij terugkomst bij de auto was hij helemaal gewassen door de man die op de auto past. Omdat er veel toeristen rijden met koffers in hun auto kan je gewoon iemand vragen om even op te passen, of er staat al iemand.En je kan geven wat je wilt, ze zijn met alles blij. En nu we het toch over de auto hebben , de motorkap van de auto kan niet open waardoor we genoodzaakt zijn al rijdend met flesjes water het raam schoon te maken .
Tot en met vandaag, woensdag inmiddels hebben we er toch al zo een 1400 km opzitten.

Helaas wil het niet echt lukken met de fotos want het internet is erg traag, maar we zijn wel weer bij met onze reis